آموزش فعال سازی گیفت کارت استیم والت صفر تا صد
 آموزش فعال سازی گیفت کارت استیم والت صفر تا صد

 در آموزشی دیگر با شما هستیم و قصد داریم صفر تا صد نحوه فعال سازی گیفت کارت استیم والت را به صورت خلاصه و مفید به شما عزیزان آموزش دهیم. فعال سازی Steam Wallet کار ساده ایست اما مهم تر از آن آشنایی با قوانین و محدودیت های استیم خواهد بود. اکنون شما را با محدودیت ها و قوانین استیم بیشتر آشنا خواهیم کرد. قصد داریم همواره بعد از هر تغییر و اعمال محدودیت های جدید، شما را در همین مطلب مطلع سازیم و آموزش را بروزرسانی کنیم. این اطلاعات به شما کمک می کند تا مقرون به صرفه ترین استیم کارت را خریداری و فعال کنید.

مطالب این آموزش برای هر دو گروه، یعنی گروه اول افرادی که برای اولین بار است قصد فعال سازی دارند و گروه دوم افرادی که قبلا استیم والت فعال کرده اند و قصد شارژ والت اکانت خود را دارند مفید است. حتما قبل از تهیه یا فعال سازی استیم کارت این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

 

استیم چیست ؟

استیم یک نرم افزار برای دانلود و اجرای بازی های دیجیتال (بازی های اورجینال و آنلاین) است. نرم افزار Steam با پشتیبانی از چند میلیون بازی، از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا در میان گیمرها برخوردار است. زمانی که شما وارد استیم می شوید، دنیایی از بازی، آیتم و امکانات مختلف در مقابل چشمان شما خواهد بود. در این پلتفرم بی نظیر شما به بازی های رایگان زیادی دسترسی خواهید داشت. اما اکثر محصولات استیم رایگان نیستند و برای خرید و دسترسی به آن ها، باید هزینه پرداخت کنید. نرم افزار استیم علاوه بر اینکه شما را برای ساعت ها سرگرم و محو خود می کند. دارای یک فروشگاه مخصوص برای کاربران فعال خود با نام مارکت است. که کاربران می توانند آیتم هایی که در حین بازی دریافت کرده اند را در آنجا بفروش برسانند.

 

چگونه از استیم خرید کنیم ؟

یکی از روش های خرید بازی در استیم، خرید مستقیم با استفاده از پی پال و کارت های اعتباری مورد پذیرش این فروشگاه است. در وضعیت فعلی با توجه به تحریم بودن کاربران ایرانی، تهیه کارت اعتباری یا اکانت پی پال همواره با مشکلاتی روبرو است. که از مهمترین مشکلات می توان به هزینه اضافه و ریسک مسدود شدن حساب بانکی اشاره کرد. این مشکلات که در سر راه شما قرار گرفته باعث می شود تهیه بازی و محصولات استیم اصلا مقرون به صرفه نباشد.

روش های پرداخت مستقیم استیم

روش های پرداخت مستقیم استیم

پیشنهاد ما، بهترین روش و کم دردسرترین روش یعنی استفاده از گیفت کارت استیم والت به شماست. کارت هدیه استیم والت یک کد دیجیتالی 15 رقمی است که کمپانی استیم آنها را با مقادیر و واحدهای پولی مختلف عرضه می کند. این روش کمک می کند تا گیمر بتواند بدون دردسر، به آسانی کیف پول استیم خود را فعال و شارژ کند. با شارژ والت استیم خود به دنیایی از بازی و آیتم دسترسی خواهید داشت، که می توانید بدون مالیات و دردسر، محصولات مورد علاقه خود را خریداری کنید.

 

استیم والت گلوبال به چه معناست ؟

تمامی کارت های استیم والت در گذشته به صورت گلوبال و بدون محدودیت عرضه می شدند. به طوری که مهم نبود استیم کارتی که تهیه کرده اید، به چه کشور و واحد پولی تعلق داشت. تنها چیزی که اهمیت داشت این بود که در زمان فعال سازی، قصد داشتید آن را بر روی چه ریجنی (منطقه) تنظیم و فعال کنید.

برای مثال اگر شما از فروشگاه کارت تک گیفت کارت 400 دلاری هنگ کنگ را که یک استیم کارت گلوبال و خوش قیمت می باشد خریداری می کردید، می توانستید آن را بر روی ریجن آمریکا و یا دیگر ریجن ها فعال و تبدیل کنید. به این صورت که بعد از فعال سازی دیجیتال کد استیم والت، مقدار 400HKD که همان دلار هنگ کنگ است، به 51.29 دلار آمریکا تبدیل و در اکانت استیم شما اضافه می شد. نکته اصلی و مهم اینجاست که گیفت کارت 400 دلاری هنگ کنگ بسیار ارزان تر از گیفت کارت 50 دلاری آمریکا است. همچنین به جای 50 دلار مقدار بیشتری، یعنی 51.29 دلار در اختیار شما قرار می داد.

فعال سازی استیم والت گلوبال

فعال سازی استیم والت گلوبال

اکنون با گذشت زمان شاهد تغییر در قوانین استیم و اعمال محدودیت های جدیدی هستیم. برای مثال همچنان گیفت کارت های گلوبال در اکثر ریجن ها مانند گذشته قابل فعال سازی و تبدیل هستند، اما در ریجن های آرژانتین، ترکیه و روسیه محدود شده اند و غیر قابل استفاده هستند. این محدودیت ها باعث شده، در ریجن های معرفی شده فقط بتوانیم از کارت استیم والت مخصوص همان کشور استفاده کنیم.

 

معرفی بهترین ریجن های استیم

همانطور که مطلع شدید کشورهای Argentina، Turkey و Russia دارای محدودیت هستند. اما همچنان می توان این سه ریجن را جزء بهترین ریجن ها از نظر قیمت و ارزانی بازی معرفی کرد. جهت مشاهده قیمت بازی و محصولات مختلف در ریجن های مختلف کافیست، آی پی خود را به کشور مورد نظر خود تغییر دهید و وارد سایت استیم شوید. با این کار به جای نمایش واحد پولی دلار، واحد پولی کشور مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد. با یک بررسی ساده و مقایسه قیمت بازی در ریجن های مختلف، می‌توانید بین 10 تا 70 درصد اختلاف قیمت نسبت به دلار مشاهده کنید.

انتخاب ریجن استیم

انتخاب ریجن استیم

انتخاب ریجن استیم کاملا سلیقه ای است و به شما بستگی دارد. اگر ریجن های بالا مورد علاقه شما نیستند، می توانید از ریجن های دیگری که هنوز محدودیتی بر روی آنها اعمال نشده است استفاده کنید. با کمی جستجو و مقایسه، می توانید ریجن مناسب خود را انتخاب و فعال کنید. برای مثال ریجن های استرالیا، امارات، انگلیس، برزیل، تایوان، چین، سنگاپور، عربستان ، فیلیپین، قزاقستان، کلمبیا، هند، ویتنام و آمریکا می توانند در برخی موارد انتخاب های خوبی باشند.

 

باز کردن مارکت و فرند لیست استیم

بعد از ورود به نرم افزار استیم، برخی از قابلیت ها مانند فرند لیست و مارکت برای شما غیر فعال هستند. طبق قوانین برای فعال سازی کامل حساب استیم، باید حداقل معادل 5 دلار به کیف پول استیم خود اضافه کنید. به همین دلیل اگر استیم کارتی که استفاده می کنید، مبلغ آن کمتر از 5 دلار و یا کمتر از معادل آن باشد. امکاناتی که معرفی کردیم فعال نمی شوند و به همان صورت غیر فعال در نرم افزار استیم باقی خواهند ماند.

فعال سازی مارکت و فرند لیست استیم

فعال سازی مارکت و فرند لیست استیم

منظور از معادل 5 دلار یعنی این که واحد پولی مورد نظر خود را نسبت به دلار ارزش سنجی کنید. با این کار نرخ تبدیل ارز مورد نظر خود را در مقایسه با دلار بدست خواهید آورد. برای مثال اگر قصد دارید استیم کارت ترکیه خریداری کنید. برای محاسبه ارزش آن به دلار، کافیست در گوگل کلمه USD to TRY را سرچ کنید و در ادامه در فیلد USD مقدار 5 را وارد کنید. سپس معادل آن در فیلد TRY مشاهده خواهید کرد.

 

آشنایی با محدودیت ها و راهکارهای استیم

همانطور که در بالا گفته شد، در گذشته تمام گیفت کارت های استیم والت گلوبال (Global) بودند و محدودیتی در زمان فعال سازی نداشتند. به همین دلیل مهم نبود گیفت کارت گلوبال خریداری شده را در چه ریجنی فعال می کنید. بعد از وارد کردن استیم کد و فعال سازی آن، به راحتی معادل آن را به واحد پولی خود دریافت می کردید. اما اکنون شاهد اعمال محدودیت برای برخی از ریجن ها و گیفت کارت های استیم هستیم. از توضیحات زیر برای انتخاب بهرین استیم کارت منطبق با ریجن خود استفاده کنید.

  • ریجن آرژانتین (Argentina)
    در ریجن آرژانتین استیم فقط می توانید از استیم کارت همان کشور استفاده کنید.
  • ریجن ترکیه (Turkey)
    در ریجن ترکیه استیم فقط می توانید از استیم کارت همان کشور استفاده کنید.
  • ریجن روسیه (Russia)
    در حال حاضر فقط یک راه حل برای شارژ اکانت استیم روسیه وجود دارد و آن استفاده از شارژ مستقیم استیم روسیه است. در این روش بدون نیاز به پسورد اکانت، با استفاده از نام کاربری (username) اکانت استیم، مستقیا روبل به والت شما انتقال داده می شود.
  • ریجن آمریکا (United States)
    در ریجن آمریکا استیم استفاده از استیم کارت گلوبال تایوان پیشنها می شود. دقت داشته باشید به جزء استیم کارت هنگ کنگ که بر روی این ریجن محدود شده است و قابل استفاده نیست. می توانید برای مبالغ پایین مثل 1 دلار از استیم کارت های گلوبال میانمار، فیلیپین و هند استفاده کنید.
  • فعال سازی و شارژ والت دیگر ریجن ها
    به طور کلی برای ریجن های استرالیا، امارات، انگلیس، برزیل، تایوان، چین، سنگاپور، عربستان ، فیلیپین، قزاقستان، کلمبیا، هند، ویتنام و غیره بهترین گزینه انتخاب گیفت کارت گلوبال است. البته قبل از انتخاب و خرید، توضیحات استیم کارت را در داخل سایت کارت تک مطالعه کنید. ممکن است برخی از استیم کارت های گلوبال، در برخی از ریجن ها محدود شده باشند که در توضیحات کالا ذکر شده است. در حال حاضر استیم کارت گلوبال هنگ کنگ یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای ریجن های متفرقه است.

فعال سازی گیفت کارت استیم والت

اگر برای اولین بار قصد خرید و فعال سازی گیفت کارت استیم والت را دارید. به این موضوع دقت داشته باشید که آی پی شما بر روی هر کشوری که باشد، کارت استیم والت بعد از فعال سازی به واحد پولی همان کشور تبدیل و فعال خواهد شد. مثلا اگر آی پی شما بر روی کشور آمریکا قرار داشته باشد. بعد از فعال سازی استیم والت گلوبال معادل دلاری آن را دریافت خواهید کرد و کشور استیم شما آمریکا ثبت خواهد شد.

دقت کنید بعد از اکتیو کردن کد استیم والت دیگر نمی توانید کشور اکانت خود را ویرایش کنید. اگر بخواهید ریجن اکانت استیم را تغییر دهید، روش هایی برای این کار وجود دارد و این خدمات از سمت فروشگاه کارت انجام می شود اما هزینه بر است.

فعال سازی استیم والت در اکانت جدید

  1. جهت فعال سازی کارت استیم والت، ابتدا آی پی را به کشور مورد نظر خود تغییر دهید.
  2. وارد نرم افزار استیم و اکانت خود شوید.
  3. بالا سمت چپ نرم افزار بر روی نام خود کلیک کنید و به آدرس Account Details > Add funds to your Steam Wallet > Redeem a Steam Gift Card or Wallet Code بروید.
  4. کد خریداری شده را وارد و فعال نمایید. فرم باز شده را با اطلاعات جعلی از سایت فیک آدرس پر کنید.
  5. کار تمام است و اکانت شما فعال و شارژ شده است.

 اگر به آی پی کشورهای آرژانتین، برزیل، روسیه، ترکیه و غیره نیاز داشتید. از طریق تلگرام با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم (Telegram @cardtak)

در آخر این نکته را فراموش نکنید،  نظرات ارزشمند شما میتواند باعث حل مشکل دیگر کاربران شود.

مدیریتمدیریت
2
302 بازدید
13 شهریور 1401
جهت یابی: مگ
دیدگاه ها
امیر

اگه بخوام با اکانت استیم خودم استیم دوستم رو پنج دلار شارژ کنم چیکار باید بکنم میشه توضیح‌بدید؟

19 شهریور 1401
    مدیریت

    سلام امیر عزیز، در استیم قابلیتی برای انتقال پول وجود ندارد.

    20 شهریور 1401

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


لیست وبلاگ ها
جستجوی پست
پرطرفدار ترین ها